Що таке копірайтинг і як на ньому заробити?

Що таке копірайтинг і як на ньому заробити?

Копірайтинг – це написання рекламних текстів, які зазвичай стимулюють читача купити товар, послугу чи ідею. Ця справа потребує уваги, грамотності і вміння пояснювати складні речі простою “людською” мовою. Тож, якщо володієш такими здібностями – маєш всі шанси стати успішним копірайтером.

Види копірайтингу

Перш ніж перейти до етапу пошуку роботи, ти маєш зрозуміти, яку саме роботу хочеш виконувати. Отже, які бувають види копірайтингу.

Написання текстів, які продають

Ця ділянка роботи найбільш популярна серед роботодавців. Основним твоїм завданням буде мотивувати читачів щось купити.

Ці тексти переважно невеликого розміру, втім, кожна фраза повинна нести важливий посил. Це не просто рекламні повідомлення, а справжнє мистецтво, яке потребує багато знань, розуміння цільової аудиторії та трохи таланту.

Тримайте кілька книг, які варто прочитати, щоб бути в темі:

  • Максим Ільяхов і Людмила Саричева “Пиши, скорочуй. Як створити дієвий текст”.
  • Вільям Зінссер “Текст-пекс-шмекс. Магія переконливих текстів”.
  • Денис Каплунов “Нейрокопірайтинг. 100+ засобів вплиау за допомогою тексту”.
  • Дмитро Кот “Копіратинг. Як не з’їсти собаку. Створюємо тексти, що продають”.
  • Пиши сильно. Практичні вправи, поради, теорія”.

Іміджевий копірайтинг

Це коли потрібно створити певне уявлення суспільства про конкретний бренд, торгову марку чи людину. Звісно, тут потрібно дуже багато зусиль, адже слід досконало вивчити об’єкт, який описуєте.

Копірайтери, які спеціалізуються на роботі з іміджем, співпрацюють з менеджерами і маркетологами, які можуть допомогти з інформацією та основними векторами.

SEO-копірайтинг

Це про написання текстів, оптимізованих під пошукові системи. Потрібно писати на конкретні теми з додаванням ключових слів у різних варіаціях.

З такого копірайтингу рекомендуємо почати, адже роботу легко знайти навіть новачкам у сфері написання текстів. Окрім того, це чудесний спосіб ознайомитися зі сферою, щоб згодом перейти на більш високий рівень.

Як стати копірайтером?

Спершу дай собі відповідь на одне дуже важливе запитання: “А воно тобі треба?”. Дивна професія, часто у форматі фрілансу, з абстрактною системою оцінки роботи і потребою постійно вчитися… Ну? Точно треба? Тоді маємо для тебе одне зізнання: копірайтинг, чорт забирай – це найкраща справа на світі! Ти пишеш текст, який має неймовірну силу: продавати, презентувати, часом маніпулювати, і, що найкраще – доносити людям якусь дуже важливу ідею.

Якщо з мотивацією все ок, переходимо до другого етапу – пошуку інформації про копірайтинг. Отже, переважно до копірайтингу відносять:

  • публікації у соціальних мережах; copywriting1
  • тексти “Про компанію”;
  • тексти для лендінг-пейджів;
  • сторітелінг (розповіді про реальних чи вигаданих персонажів);
  • неймінг (розробка назв, слоганів тощо);
  • написання комерційних пропозицій;
  • написання листів для e-mail-розсилок та інше.

Що потрібно знати копірайтеру?

Перш за все, потрібно бути грамотним і вміти працювати у текстових редакторах. А ще:

  • вміти швидко “вглиблюватися” в тему;
  • знати про різні стилі текстів;
  • вміти писати “для людей”.

Третій пункт напевно найважливіший. Потрібно доносити до читачів інформацію простою зрозумілою мовою, без канцеляризмів, штампів і “розумних” фраз.

Для написання текстів, які повинні щось продати, потрібно вміти:

  • проводити маркетинговий аналіз аудиторії та конкурентів;
  • працювати з Google Analytics, Яндекс. Метрикою;
  • знати сервіси Google (Таблиці, Документи, Сайти) і Microsoft Office (Word, Exel, PowerPoint);
  • орієнтуватися у принципах SEO і SMM.

Де вчитися на копірайтера?

Ніде і, одночасно, всюди. У жодному ВНЗ немає копірайтерського факультету. Саме тому копірайтерами найчастіше стають ті, хто більш-менш на “ти” з граматикою та письмом – журналісти, філологи тощо.

Втім, навчитися можна і, головне, є де. Відеолекції, семінари, книжки, блоги – зараз дуже багато повністю безкоштовного матеріалу у вільному доступі. Якщо ти сумніваєшся у своїй силі волі до самостійного навчання, можеш скористатися курсами.

Як обрати курси по копірайтингу?

Не будемо перелічувати курси, бо їх насправді безліч. Можемо хіба поділитися рекомендаціями, які допоможуть не помилитися з вибором.

Отже, на що звертати увагу, коли шукаєш навчання по копірайтингу:

write text

  • Репутація і досягнення автора курсу.
  • Практичний досвід автора.
  • Відгуки людей, які проходили навчання.
  • Програма і термін навчання.
  • Обіцянки. Тут важливо: якщо автори курсів обіцяють швидкі та великі заробітки – це поганий знак.
  • Зворотний зв’язок. Добре, коли у межах навчання можна консультуватися і надсилати практичні роботи на перевірку.

Як створити портфоліо?

Це замкнене коло початківців: немає замовлень → немає текстів → нема портфоліо → нема замовників. Але ми знаємо вихід, як створити портфоліо початківцю-копірайтеру без жодного замовлення.

Подумайте, у якій темі ви непогано розбираєтесь, і напишіть кілька статей. Або пролистайте замовлення біржі контенту і оберіть замовлення, яке цікавить. Напишіть статтю відповідно до технічного завдання. Ось вам і матеріали для портфоліо.

Яка ще буває робота з текстом в Інтернеті?

Рерайтинг

Це “переписування” тексту своїми словами. Робота рерайтером в інтернеті все менш популярна серед замовників. Тобі дають готову статтю, яку треба переробити так, щоб текст виглядав унікальним. Така робота потребує менше зусиль і тому менш оплачувана.

Редагування текстів

Щоб виконувати роботу редагування текстів, потрібно вміти бачити помилки, а отже добре знати основні правила граматики. Інколи замовник може попросити відкоригувати текст так, щоб він був більш легким для читання, розбити його на блоки тощо.

Переклад

Переклад – одна з найскладніших робіт з текстом в Інтернеті. Потрібно знати рідну та іноземну мови та ще й вміти зрозуміло формулювати думку.

Переклади бувають різними – технічні, літературні, філософські тощо.

Ну ок. А як знайти роботу копірайтеру?

Нарешті ми дійшли до найцікавішого пункту – пошуку роботи копірайтера. Існує кілька шляхів з безліччю можливостей. Повір, без роботи не залишишся.

Біржі копірайтингу

Тримай перелік найпопулярніших бірж копірайтингу. Зверни увагу: тут найчастіше пропонують писати російською мовою, а українською – набагато рідше.

Біржі фрілансу

На біржах фрілансу дуже багато різних завдань не тільки для копірайтера чи рерайтера, а й для тих, хто шукає роботу редагування текстів в інтернеті, перекладу, набору тексту тощо.

Найпопулярніші біржі фрілансу для виконавців з України:

Сайти пошуку роботи

Словник копірайтера-початківця

1000 символів – найпопулярніший вимір об’єму інформації копірайтера.

SEO – оптимізація сайту під пошукові системи. 

Ключові слова – слово або словосполучення, які “просувають” сайт у топ пошукової видачі.

Контент – всі види інформації: текст, відео, аудіо, програми, картинки тощо. Для копірайтера контент – це інформація, яка обов’язково повинна бути унікальною.

Копіпаст – крадіжка тексту з інших сайтів. І це total error копірайтингу.

Релевантність статті – відповідність інформації статті пошуковому запиту.

ТЗ (технічне завдання) – вимоги до статті, яких копірайтер мусить дотримуватися.

Унікальність тексту – показник, за яким визначають крадена стаття чи ні. Можна перевірити за допомогою спеціальних ресурсів: https://text.ru/antiplagiat, https://www.etxt.ru/antiplagiat/.

Нудота тексту (сторінки) – показник частоти вживання тих чи інших слів.

Напутнє слово

Не бійся і не зупиняйся! Намагайся щодня вчитися: спостерігай, роби висновки, не опускай руки.

Копірайтинг – це чудесна професія. Якщо освоїте – ніколи не пошкодуєте. Бажаємо успіхів!

 

Автор – Іра Таран